NT2 RG 2.4 schriftelijk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ga naar beneden
avatar
Marloes GLTT
Admin
Aantal berichten : 65
Registratiedatum : 26-09-17
https://module-12.actieforum.com

Op een sollicitatiegesprek moet je jezelf een beetje verkopen. Empty Op een sollicitatiegesprek moet je jezelf een beetje verkopen.

zo jan 28, 2018 7:01 pm
Op een sollicitatiegesprek moet je jezelf een beetje verkopen.

Formuleer je standpunt over de stelling en staaf je standpunt met een argument.
Stel na je argument eventueel de vraag 'Wat vind jij daarvan?'.
Reageer dan op het standpunt van een medecursist over een andere stelling.
Sluit daarna de discussie die jij bent begonnen, af.
avatar
adrianaianovici
Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 18-10-17

Op een sollicitatiegesprek moet je jezelf een beetje verkopen. Empty Re: Op een sollicitatiegesprek moet je jezelf een beetje verkopen.

wo feb 07, 2018 8:15 pm
Ik denk dat het op een sollicitatiegesprek heel belangrijk is om jouw kwaliteiten te markeren. Als je de job will krijgen dan moet je een beetje "overdrijven" maar je moet (mag) ook niet liegen. Very Happy


Laatst aangepast door Marloes GLTT op vr feb 16, 2018 11:44 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Correctie)
avatar
Flavie
Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 07-02-18

Op een sollicitatiegesprek moet je jezelf een beetje verkopen. Empty Re: Op een sollicitatiegesprek moet je jezelf een beetje verkopen.

wo feb 07, 2018 8:29 pm
Inderdaad ! Als je tussen de andere kandidaten wil gekozen zijn worden, moet je jezelf een beetje verkopen om je van anderen te onderscheiden...


Laatst aangepast door Marloes GLTT op wo maa 07, 2018 4:55 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Correctie)
avatar
Véronique
Aantal berichten : 18
Registratiedatum : 27-09-17

Op een sollicitatiegesprek moet je jezelf een beetje verkopen. Empty Re: Op een sollicitatiegesprek moet je jezelf een beetje verkopen.

wo feb 07, 2018 8:32 pm
ik denk het wel! spontaan voorstellen ik heb een nieuwe job gevonden zonder test maar in uitzendkracht het is niet zo gemakkelijk omdat er veel test is aan te doen.
Wat bedoel je met "test"?


Laatst aangepast door Marloes GLTT op vr feb 16, 2018 11:45 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Correctie)
avatar
Irina Lohrer
Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 07-02-18

Op een sollicitatiegesprek moet je jezelf een beetje verkopen. Empty Re: Op een sollicitatiegesprek moet je jezelf een beetje verkopen.

wo feb 07, 2018 8:37 pm
Met het argument dat je jezelf op een sollicitatiegesprek moet verkopen ga ik akkoord. Het is daarmee gerechtvaardigd dat een potentiëele werkgever een beperkte tijd heeft om je te leren kennen. Je moet hem dus binnen een korte tijd kunnen overtuigen kunnen en daarmee jezelf toch een beetje verkopen. Naar mijn mening, hoeft je niet altijd te zeggen dat je alles kan en ook niet overdrijven met u je kennis en wvaardigheden. Het is vooral belangrijk om te tonen dat je klaar bent om te leren en samen met u je collega' s als een team te werken en samen naar een oplossing zoeken. Ik woerd, bij voorbeeld, tijdens mijn laatste sollicitatiegesprek gevraagd hoe is ik zou reageren als ik een collega tegenkom die betere vakkennis heeft als dan ik. Ik antwoordde dat ik het leuk zou vinden dat ik van iemand kan bijleren kan.


Laatst aangepast door Marloes GLTT op vr feb 16, 2018 11:52 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Correctie)
avatar
Fuine
Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 11-02-18

Op een sollicitatiegesprek moet je jezelf een beetje verkopen. Empty Re: Op een sollicitatiegesprek moet je jezelf een beetje verkopen.

wo feb 28, 2018 2:32 pm
Ik ben een beetje aan het twijfelen over mijn antwoord, alleen maar een standpunt, dat heb ik niet.
Enerzijds denk ik dat het waar is, dat er zo veel mensen zijn die een job zoeken dat je sowieso jezelf sowieso moet verkopen, het lijkt me duidelijk dat je meer over je kwaliteiten gaat praten dan je zwaktes. Maar aan de andere kant, denk ik dat sommige mensen verborgen kwaliteiten hebben, die niet altijd duidelijk zijn, en een afspraak van een half uur is moeilijk om (het) te bewijzen, vooral als je niet echt zelfverzekerd zijn bent. Ik altijd hoop altijd dat de persoon die de het sollicitatiegesprek doet een beetje instinct heeft om jou te lezen.
Een andere ding dat me steeds me ergert is dat nog nu nog steeds (in 2018) zijn mensen altijd zo gefocust zijn op de het uiterlijk. Mijnzelf verkopen is iets dat ik graag doe, maar aanvaarden om iemand anders te zijn, dat wil ik niet. Een sollicitatiegesprek is ook de gelegenheid om het bedrijf een beetje beter te leren kennen, vooraleer een arbeidscontract te tekenen (of: voordat je een arbeidscontract tekent.)


Laatst aangepast door Marloes GLTT op wo maa 07, 2018 5:01 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Correctie)
Gesponsorde inhoud

Op een sollicitatiegesprek moet je jezelf een beetje verkopen. Empty Re: Op een sollicitatiegesprek moet je jezelf een beetje verkopen.

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum